Ta emprencipiar febrero, unas parolas d’un
autor que, dende posicions poco catolicas, nos sinyala uno d’os nuestros piors
pecatos.
Léo
Moulin (1906-1996) estió un historiador, sociologo e escritor belga en luenga
francesa. Profesor en a universidat de Bruselas, estió autor de decenas de
libros que lo fican entre os intelectuals més prestigiosos d’Europa. Asinas, este
exmason e tierco racionalista ye, posiblement, o més gran especialista en as ordens
religiosas medievals, estió president d’o Instituto Belga de Céncias Politicas
e gastronomo apasionato.
En o libro Pensare la storia. Una
lettura cattolica dell'avventura umana (Paoline, Milan 1992) Vittorio
Messori reconta una trobata con l’autor belga en a que Leo Moulin fa esta
encertata reflesion:
Date retta a me –vecchio incredulo che se ne intende!– il capolavoro della propaganda anticristiana è l'essere riusciti a creare nei cristiani e nei cattolici soprattutto una cattiva coscienza, l'avere instillato l'imbarazzo e la vergogna per la loro storia, a convincerli di essere i responsabili di tutti o quasi i mali del mondo… io agnostico ma storico che cerca di essere oggettivo, vi dico che dovete reagire in nome della verità; spesso infatti non è vero, e se talvolta del vero c'è, è anche vero che in un bilancio di venti secoli di cristianesimo, le luci prevalgono di gran lunga sulle ombre; perché non chiedere a vostra volta il conto a chi lo presenta a voi? Sono forse stati migliori i risultati di ciò che è venuto dopo? Da quali pulpiti ascoltate, contriti, certe prediche? Se fosse vera quella vergognosa menzogna dei secoli bui perché ispirati dalla fede del Vangelo, perché allora tutto ciò che ci resta di quei tempi è di così fascinosa bellezza e sapienza? Anche nella storia vale la legge di causa ed effetto.
Parolas que
traduzco ta l’aragonés per si á qualcun le fesen honra:
Creyez-me á mi —viello incredulo que prou sabe
d’o que charra— a obra mayestra d’a propaganda anticristiana ye haver aconseguito
crear en os cristianos, més que més en os catolicos, una mala concéncia, ficando-les-hie
a inquietut, e mesmo a vergüenya, per a suya história. Á puro d’insistir, dende
a Reforma dica hue, han aconseguito convencez-tos de que sez os responsables de
toz u quasi toz os mals d’o mundo… yo (agnostico, pero historiador que mira d’estar
ogetivo) tos digo que hez á reaccionar en nombre d’a verdat. Á sovent, en
realidat, tot ixo no ye cierto. E si bella verdat bella vegata b’hes, tamien ye
cierto que, en un balance de vinte sieglos de cristianismo, as luces superan de
luen á las uembras. Altalle, ¿per qué no demandaz vusatros cuentas á os que tos
las demandan? ¿Talvegata son estatos millors os resultatos d’o que ye venito
dimpuesas? ¿Dende que polpitos ascuitaz mantudos bellas predicas? Si fues cierta
ixa mentira vergonyosa d’os sieglos foscos perque yeran inspiratos per a fe d’o
Evangélio, ¿per qué altalle tot o que nos ne queda d’aquels tiempos ye ixa
encantadera polideça e sapéncia? Tamien en a história vale a lei de causa e efeuto.